Against all odds, discriminations, wars, killings and whatever unjust.

کیان حسین – موسیقی برای موج سینوسی سیاه


لیبل ایرانی “نویس ا نویس” با افتخار انتشار آلبوم جدید کیان حسین را اعلام میکند. این آلبوم با همکاری هنرمند با با پلتفرم پست‌ارینتالیسم تولید و اکنون برای انتشار در فصل پائیز سال جاری آماده شده است.
درباره‌ی آلبوم ( اتودهایی برای موج سینوسی سیاه )
این آلبوم در ژانر موسیقی الکترونیک پست اورینتالیسم است. در قسمت نخست کیان حسین با ایجاد فضا‌سازی و استفاده از رنگ‌آمیزی‌های مختلف الکترونیک، مقدمه‌ای مناسب را برای ورود قسمت دوم اثر فراهم می‌سازد. نگاه و ساختارهای فرمِ زمان‌مند در قسمت دوم که از ده بلوک صدایی مرتبط با یکدیگر پیوند یافته است تحرک و پویایی شنیداری مناسبی ایجاد می‌کند. در قسمت پایانی استفاده‌ و تمرکز بر سازهای کوبه‌ای که از طریق سنتز‌های صدایی پردازش شده است به رقص و پایکوبی ظفرمند می‌انجامد.
درباره‌ی هنرمند
کیان حسین آهنگساز و طراح‌صدای اهل تهران است. او آموختن موسیقی را در سال ۱۳۸۵ با دریافت آموزش ساز پیانو آغاز کرد. او به صورت تدریجی به موسیقی الکترونیک و طراحی صدا علاقه پیدا کرد، و بخشی از زمان آزاد خود را به تجربه‌ اندوزی در این زمینه به صورت خودآموخته اختصاص داد. او پس از اشتغال به عنوان هنرمند صدا علاقه خود به موسیقی معاصر را کشف کرده و به آموزش نزد آهنگسازانی مانند نیما عطرکار روشن و اردوان وثوقی پرداخت. آثار او تا به اینجا در رخدادهای گوناگون مورد اجرا قرار گرفته که شامل طیفی میان جشنواره‌های موسیقی و اجراهای صحنه‌ای می‌باشد.استینمت موسیقی پُست-اورینتالیسم
پُست-اورینتالیسم اصطلاحی است که توسط احسان صبوحی آهنگساز و تئورسین برای توصیف یک زبان موسیقی برای زیبایی شناسی آهنگسازی او و همکارانش ساخته شده است. صبوحی این زبان را این‌گونه تعریف می‌کند:
«پُست-اورینتالیسم یک زبان موسیقایی مُدرن است که از صداها و فواصل میکروتنال به‌همراه ساختار‌های زنجیره‌ای و بلوک‌های صوتی دگرگون‌شده‌ برای دست‌یابی به یک اثر موسیقایی پُست-اورینتالیسم در ترکیب‌بندی‌های متفاوت آکوستیک و الکتروآکوستیک استفاده می‌شود.»
صبوحی در دوره‌ی سوم آهنگسازی خود، با الهام و تاثیر از اندیشه‌های فلسفی-اجتماعی فیلسوف برجسته ادوارد سعید (۱۹۳۵_۲۰۰۳) در جستجوی زبانی متفاوت از جریان‌های موسیقی کلاسیک معاصر رایج غرب است.

درباره‌ی پروژه
در ماه ژوئیه‌ی سال ۲۰۲۳، احسان صبوحی، آهنگساز و نظریه پرداز موسیقی “پُست-اورینتالیسم” نظریه‌ی خود را در ارتباط با اهمیت خطِ باس در روشمندی موسیقی پُست-اورینتالیسم با کمپوزیسیون بیست و چهار خط باس برای یک موج سینوسی را با نشر نویز‌انویز منتشر کرد. صداهای این آلبوم بدون هیچ‌گونه پردازش صدایی مورد نشر قرار گرفت. که از طریق پیوند زیر قابل شنیدن است:
noise-a-noise.bandcamp.com/album/music-for-black-sine-wave

صبوحی همچنین با انتشار این آلبوم، در چندین فراخوان عمومی و دوستانه‌‌ از تمامی همکاران خود در رشته‌های مختلف هنر (موسیقی، نقاشی، سینما، ادبیات) به صورت کاملا آزادانه‌ دعوت به همکاری انجام داد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x