Against all odds, discriminations, wars, killings and whatever unjust.

علی بلیغی – نجوای کاغذها


نشر موسیق نویزاَنویز مفتخر به اعلام خبر انتشار و اجرای اولین آلبوم علی بلیغی بر روی این پلتفرم است. این آلبوم که با عنوان «نجوای کاغذها» در ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۳  تولید شده است. نشر آلبوم و اولین اجرای آن در روز ۹ نوامبر، مصادف با ۱۶ آبان سال جاری در دانشگاه تگزاس تک انجام خواهد شد. برای دوستانی که امکان حضور در اجرا ندارند، پخش آنلاین صدا و تصویر در نظر گرفته شده است.

 

علی بلیغی هنرمند ایرانی در این اثر ، برگهای کاغذی را به عنوان ساز خود، در کنار سینت‌سایزرها استفاده کرده است. مجموعه‌ای که پیش رویتان است در  چهارده موومان نوشته شده است که در قالب چهارده قطعه می‌شنوید. آلبوم «نجوای کاغذها» در روز ۲۹ مهرماه سال ۱۴۰۲ برای پیش نشر دیجیتالی روی بند کمپ در دسترس قرار گرفته است. همچنین زمان نشر  نهایی این مجموعه در روز ۱۶ آبان خواهد بود.

 

در این آلبوم، هنرمند برگهای کاغذی را به عنوان ساز خود، در کنار سینت‌سایزرها استفاده کرده است. قطعه‌ای که می‌شنوید در قالب چهارده موومان نوشته شده است که در قالب چهارده قطعه می‌شنوید. آلبوم اکنون، در روز ۲۹ مهرماه سال ۱۴۰۲ برای پیش نشر دیجیتالی روی بند کمپ در دسترس قرار گرفته است، و زمان نهایی نشر برای روز ۱۶ آبان خواهد بود. از عزیزانی که امکان حضور به صورت فیزیکی برای تماشای اجرا را ندارند دعوت می‌شود تا به صورت مجازی، و از طریق استفاده از این لینک برای تماشای اجرای زنده همراه جمع باشند:

https://vimeo.com/event/3741951/a2808e7dc4

 

شرح قطعه:

برخلاف روش‌های کلاسیک آهنگسازی که از کاغذ برای نوشتن پارتیتور استفاده می‌شود، من در این آلبوم از کاغذ به عنوان یک ساز استفاده کرده‌ام. این آلبوم شامل یک قطعه‌ی ۱۴ موومانی است. برای خلق و پالایش صدا‌ها از الگوریتم‌های مختلف در نرم‌افزار مَکس ام‌اس‌پی و از لاجیک پرو برای ویرایش و میکس صداها استفاده شده است. همچنین، در برخی از موومان‌ها، سینتی‌سایزرها فضاهای عمیق‌تری به موسیقی اضافه کرده‌اند.

 

در مورد هنرمند:

علی بلیغی، آهنگساز ایرانی، طراح و مهندس صدا است. به صورت کلی، آثار او تحت تاثیر موسیقی فولکلور و دستگاهی ایرانی است. علاقه‌ی او در آهنگسازی بیشتر معطوف به میکروتونالیته، رویکرد جدید به سازها، موسیقی الکترونیک و الکترو‌اکوستیک است. او علاوه بر نوشتن موسیقی برای سازهای سولو، گروه‌های مجلسی، ارکسترها، گروه‌های کر و رسانه‌های الکتروآکوستیک، برای فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مانند «خاکستری روشن، خاکستری تیره»، «وقتی صنم گریست» و «۸۱ ۱۱۱ ۱۸» موسیقی ساخته است. موسیقی او در بسیاری از کنسرت‌ها و فستیوال‌های موسیقی معاصر در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، انگلستان، آلمان، فنلاند، پرتغال، کانادا، لهستان، لیتوانی، بلژیک و ایران اجرا شده است. او در حال حاضر، دانشجوی دکتری آهنگسازی در دانشگاه فناوری تگزاس است.

www.AliBalighi.com

آهنگساز و اجرا : علی بلیغی

پردازش صدا (میکس): علی بلیغی
تهیه نسخه نهایی (مسترینگ صدا): اورنگ مهاجر
طراحی جلد و دفترچه: رامین اشتری
ایده آلبوم و انتخاب نهایی قطعات: سهیل سهیلی
 مدیر نشر: سهیل سهیلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x