Against all odds, discriminations, wars, killings and whatever unjust.

اجرای هادی باستانی و یلدا زمانی در سومین دوره از فستیوال «کلانگتپیش» (فرشی از آوا) در شهر برلین


Klangteppich 2021 Poster

هادی باستانی [هنرمند در رزیدنس] – سینه سایزر مدولار

یلدا زمانی – اصوات الکترونیک، کدنویسی 

این اجرا در سالن تئاتر تاک آفبآو در کرویزبِرگ برلین ضبط شده است.

این همکاری هنری بین هادی باستانی ( هنرمند صدا، انسان‌شناس و آهنگساز) و  یلدا زمانی (رهبر ارکستر و محقق و اجراگر) از جنبه‌های مختلفی اولین اجرای آنها شمرده می‌شود: هادی باستانی در اولین روزهای اقامت موقت هنری خود در شهر برلین، به همراه یلدا زمانی، اثری برای اجرا تولید کردند که در آن زمانی برای اولین بار از برنامه‌نویسی با کامپیوتر، به معنی استفاده از برنامه های مربوط به یادگیری ماشینی استفاده می‌کرد.

باستانی، در پرداخت هنری خود با صداهای ضبط شده‌ی میدانی، کامپیوتر، سیستم های مدولار، برنامه‌نویسی با کامپیوتر، ترنسدیوسرها و اسباب‌بازی‌های به اصطلاح حک‌ شده [استفاده آزاد از مدار دستگاه‌ ها] در زمینه کمپوزیسیون‌های الکتروآکوستیک، اجراهای بداهه و چیدمان‌های فراگیرِ مکان‌-محور صدا سروکار دارد. کانون تمرکز فعالیت پژوهشی و تدریس او مربوط به ارتباط میان فعالیت خلاقانه، فناوری دیجیتال و فرم های در حال ظهور گروه‌ گرایی است. او توجه خاصی به قابلیت پروسه‌ های مشارکتی موسیقیدان و مردم نگاری در سنتز فرم‌ های جدیدی از دانش و پرداخت هنری دارد.

یلدا زمانی به رویکردهای میان رشته ای در اجرای موسیقی تمایل دارد. تحقیق او، که میان درکی از ماهیت تعامل میان انسان ها و سیستم های هوش مصنوعی برای تولید موسیقی تا بازتعریف رابطه میان رهبر با ارکستر یا آنسامبل در خلال اجرای قطعه جایگشت می‌نماید، شامل بازبینی نقش همکاری‌های معنی‌بخش در طراحی اکوسیستم‌های هوشمندی است که بازتاب کننده‌ی ارزش‌های معاصر می‌باشند. او در سال جاری میلادی، از سوی بنیاد اجتماعی اروپا و همینطور شهر هامبورگ نایل به دریافت بورسیه تحصیلی دوره تکمیلی دوساله دکتری خود شده است، بورسیه ای که با هدف افزایش موثر و پایدار سهم زنان در سمت‌های مدیریتی اهدا میشود.

این اجرا برای اولین بار در سومین دوره از فستیوال فرشی از آوا در شهر برلین به نمایش در آمده است. برنامه دیگر بخش‌های فستیوال «فرشی از آوا» از طریق این وب‌سایت در دسترس خواهد بود.

https://www.klangteppich.berlin

View this post on Instagram
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x