Against all odds, discriminations , wars, killings and whatever that is unjust

کامیار بهبهانی و کریم ابراهیمی – دگردیسی پشتِ پرده‌های زمان


Kamyar Behbahani and Karim Ebrahimi

جمع‌هنرمندان و لیبل «نویزاَنوز» با افتخار نشر برخط آلبوم «دگردیسی پشتِ پرده‌های زمان»، ساخته‌ی کامیار بهبهانی و کریم ابراهیمی را اعلام می‌نماد. این آلبوم، که حاصل همکاری این دو هنرمند ایرانی ساکن شهر شیراز است، شامل لایه‌های پیچیده از پردازش اصوات ساز تمبک در کنار تولید صداهای الکترونیک است. تمبک اصیل ترین ساز کوبه‌ای ایران است که قدمت چند هزار ساله در سراسر خاورمیانه دارد.

 

این آلبوم شامل لایه‌های پیچیده از ریتم های الهام گرفته شده از موسیقی و شعر و هنر ایرانی و پردازش اصوات صدای تمبک در تولید اصوات الکترونیک است.

 

برای فروش اصلی آلبوم فیزیکی اجراهای زنده‌ای در نظر گرفته شده است، همینطور، پیش‌فروش اینترنتی این آلبوم برای عزیزان ساکن خارج از کشور از طریق سایت بندکمپ آغاز شده و تاریخ نشر آلبوم به صورت هماهنگ در روز جمعه نهم اردی‌بهشت ماه سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد. این آلبوم، پس از کسب پروانه‌های لازم، در قالب دیسک‌فشرده‌ی نقره‌ای مورد نشر قرار خواهد گرفت؛ همچنین تعداد محدودی از آلبوم هم روی نوار کاست عرضه خواهد شد. 

 

کامیار بهبهانی،هنرمند ساکن شیراز، دانش آموخته موسیقی و سینما، فعال در زمینه آهنگ سازی سینما و تئاتر و صدا گذاری و طراحی و مهندسی صدا. در اجرا های خود سعی میکند موسیقی ایرانی را به الکترونیک تبدیل کند یا بهتر است بگوییم موسیقی الکترونیک رو ایرانیزه و بومی کند. کامیار بهبهانی دست کم پنج دوره متوالی نامزد جایزه بهترین صدا برای فیلم های مستند ساخته کامران حیدری در جشنوارده سینما حقیقت بوده است ، فیلم هایی که توسط شبکه آرته فرانسه تولید شد و به بهترین جشنواره های جهان از جمله ایدفا آمستردام راه یافتند، و هرچند سابقه همکاری با رضا ثروتی کارگردان نام دار تیاتر ایران را به شیوه طراحی صدا و موسیقی برای ارکستر را در کارنامه خود دارد ولی از ویژگی مهم در موسیقی هایی که میسازد استفاده از عناصر تشکیل دهنده موسیقی  و فرهنگ ایرانی با بیانی تولید شده توسط تکنولوژی با بیانی کاملا شخصی سازی شده. در این سالها با سینمای ترکیه همکاری داشته و آهنگسازی برای فیلم های سینمایی ترکی انجام داده است.

 

کریم ابراهیمی ، هنرمند ساکن شیراز ، نوازنده تنبک و سازهای کوبه ای، طراح ریتم و آهنگ ساز، تجربه ی شرکت در جشنواره های معتبر و کسب مقام های برتر، تجربه ی کنسرت های گوناگون در ایران و خارج از ایران، و همکاری و انتشار آلبوم های مختلف با اساتید معتبر موسیقی ایرانی . از کارهای قبلی ایشان میتوان به آلبوم رستاخیز آهنگ سازی شده برای گروه ساز های کوبه ای و همچنین ویدیو آرت های مختلف اشاره کرد،

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x